Florya Ortaokulu

0212 592 8844

Matematik Bölümü

UĞUR’ da “MATEMATİK”

Matematik dersinin temel amacı, soyut kavramları somut durumlara aktarabilen, matematik dili ile iletişim kurabilen, günlük hayatta karşılaştığı sorunlara  mantıklı ve pratik çözüm yolları üretebilen, soran sorgulayan bireyler yetiştirmektir.

Carl Friedrich Gauss’un da dediği gibi  "Matematik bilimlerin sultanıdır." Böylesine önem arz eden ve bilimlerin sultanı diye adlandırılan Matematiğin hayattaki yerinin ve gerekliliğinin bilinciyle okulumuzda ezberden uzak , kolaydan zora, somuttan soyuta , kalıcı ve kolay öğretim yöntemleri esas alınmaktadır. Öğrencilerimizi , lise giriş sınavlarına ve hayata hazırlamak hedeflerimizdendir.

Ayrıca Dünya Pi Günü ,  World Education Games- Mathletics , KANGURU Matematik Sınavı gibi ulusal ve uluslararası matematik çalışmaları  ve yarışmaları  yakından takip edilerek,  öğrencilerimiz  matematiğin her ayrıntısı ile tanıştırılmaktadır.

Öğrenmeyi öğrenme , analitik düşünme becerisini  ve  analiz-sentez etme yeteneğini geliştirme gibi  matematiğin olmazsa olmazlarını , zevkli ve keyifli bir ortamda , aşağıdaki maddeleri esas alarak sunuyoruz:   

  • *Etkin teknoloji kullanımı ile matematik eğitim,
  • *Bire-bir  matematik eğitimi,
  • *Yetenek seviyelerine göre matematik eğitimi, 
  • *Matematiği günlük hayatla ilişkilendirme, 
  • *LGS  - Matematik  hazırlık eğitimi, 
Etkin Teknoloji Kullanımı ile Matematik Eğitimi

Akıllı Tahta Kullanımı

Matematik derslerimizi Akıllı Defterlerimiz ile sınıftaki akıllı tahtada yapıyor, tamamı bilgisayar ortamında hazırlanmış sunumlarımız ile dersin akıcılığını sağlıyor, akıllı ödevlerle tekrarlarımızı yapıyoruz.

Eğitim Platformu ile interaktif öğreniyoruz,

Öğrencilerimizin  tekrar yapmaları için canlı konu anlatımları sunuyoruz. Sonrasında uyguladığımız interaktif etkinlikler sayesinde yaşayarak ve deneyerek öğrendiklerini eğlenceli bir yolla pekiştiriyoruz.

Öğrencilerimize eğitim platformumuz aracılığı ile ödev gönderiyoruz, performanslarını bilgisayar ortamında raporluyoruz.

Türkiye genelinde yapılan sınavlar aracılığı ile aynı eğitim platformu kullanıcılarıyla yarışıyoruz.

Öğrencilerimizin teknolojiyi kontrollü ve etkin bir şekilde kullanmaları bizim için önemli…

72196-404_resize72196-421_resize

Tablet ile eğitim

Derslerimizde ünite sonlarında , ölçme değerlendirme amacıyla , tablet ile kahoot ,socrative gibi mini yarışmalar yapmaktayız. Böylece eğlenerek, yarışarak tekrar yapma fırsatı sunmaktayız.

Bire Bir Matematik

Her öğrencimizin farklılığı göz önünde bulundurularak ve  her birinin farklı öğrenme tarzlarına yönelik  yöntem ve tekniklerle bireysel matematik çalışmaları yapıyoruz. Bu çalışmalar öğrencilerimizin ihtiyaçlarına göre şekillenmektedir. Birebir eğitimle öğrencilerimizin  eksiklerinin giderilmesini ve bir sonraki konuya hazır olmalarını sağlıyoruz.

Yetenek Seviyelerine Göre Matematik

Öğrencilerimizi belli aralıklarla öğrendikleri konulardan geri bildirim sınavlarına tabii tutuyoruz. Bu sınavlar aynı zamanda öğrencilerin MEB tarafından uygulanan lise giriş sınavlarına hazırlık niteliğindedir. Her öğrencimizin öğrenme  süreçlerinin farklılığını  göz önünde bulunduran Uğur Koleji bunun için haftanın belli saatlerinde öğrencilerin kendi seviye gruplarıyla eğitim almasını, her seviyedeki öğrencinin bir üst seviyeye taşınmasını sağlamaktadır. 

Matematiği Günlük Hayatla İlişkilendirme

Matematik dersinde amacımız, öğrencilerin matematik bilgi ve becerilerini kazanmaları ve problem çözmeyi öğrenmeleridir. Bunun için en kalıcı yöntem derste işledikleri konuların günlük hayatla ilişkilendirilmesi, örneklendirilmesidir. Soyut kavramların somut örneklerle desteklenmesi öğrencilerin konuyu daha iyi kavramasını ve bilgilerin kalıcı olmasını sağlamaktadır. Matematiğin  hayatımızı kolaylaştırmasının  öğrencilere sezdirilmesi,  matematiğin günlük hayattaki yerinin sezdirilmesinden geçmektedir.

LGS (MATEMATİK)   SINAVINA  NASIL  HAZIRLANIYORUZ ?

LGS'ye her  seviyeden  öğrencinin en  iyi  biçimde  hazırlanması için oldukça  titiz  bir  çalışma yapıyoruz.  Matematik  bölümü  olarak yaptığımız  tüm  deneme  sınavlarını dikkatle hazırlamaktayız. LGS'ye uygun   soru  modelleri  ve  düşündürücü soru tarzı  ile öğrencilerimizi çeşitli  açılardan  ölçmekteyiz. Etüt  çalışmalarımızı  programlamakta ve  her  konunun tüm  soru  modellerini  detaylı  bir biçimde çözmekteyiz. Her LGS öncesinde, küçük özetlerden oluşan cep-matematik kitapçıkları hazırlamaktayız.Her konunun içindeki her kazanımın ardından, Şip-Şak sınavlar  uygulayarak öğrencilerimizin hemen ders bitiminde konunun ne kadarını kavradığını tespit  edip, telafi etmekteyiz.Yapılan  Tarama  Testleri ve Ünite deneme sınavları  ile  üniteleri tek  tek  ele  alıp  ,  tekrar çalışmaları ile de pekiştirip,çok  sayıda  birebir  ve  grup çalışması ile  takviye çalışmaları yapmaktayız.Milli Eğitim bakanlığının yayınladığı tüm Kazanım kavrama testleri ve deneme sınavlarının üzerinde durmaktayız. Konular bittikten sonra , kazanımların detaylandırıldığı kazanım detay testlerimiz ile her soru tipinin üzerinde ayrıntılı olarak durmaktayız.

Ayrıca Akademik danışmanlık sistemi ile LGS için  gereken  tüm  takip, planlama ve yürütme çalışmaları  uygulamaktayız. Veli – öğrenci – öğretmen işbirliğini sağlayıp , her  öğrenci için çalışma planı  uyguluyoruz.

A)  DERS İÇİ ETKİNLİKLER:

I) Ders içi ve ders dışı etkinliklerimiz ile öğrencilerimiz Matematik dersini yaşıyor... Motivasyon arttırıcı bazı ders içi uygulamalarımız...

Yıldız tablosu

Öğrencilerimizin motivasyonunu yıldızlı sorular ile arttırıyoruz. Dersin herhangi bir anında öğrencilerimize yıldızlı sorular yöneltiyor, verilen sürede doğru çözümü yapan öğrencilere bir yıldız gönderiyoruz. Yıldızlar ile öğrencilerimiz daha da parlıyor.

Sticker soruları

Düzenli defterler, doğru çözülmüş sorular, olumlu davranışlar, özenle yapılmış ödevler  için öğrencilerimizi ödüllendiriyor, Matematik dersinden aldıkları keyfi arttırmayı  amaçlıyoruz.

Matematik Şeker Günü

Bazı günler  bizim için  “şeker günü” …Nasıl mı?

O gün yapılan her olumlu davranış için veya her doğru çözülen soru için öğrencilerimiz öğretmenlerinden bir şeker alıyor… Tatlı mı tatlı bir matematik dersi daha öğrencilerin gönlünü fethediyor.

72196-549_resize72196-538_resize

II) Ders içi etkinliklerimizden örnekler :

Örüntü oluşturuyoruz : Kürdan,  makarna, şişe kapakları gibi farklı metaryaller ile örüntüler oluşturuyoruz. Çalışmalarımıza özgün isimler verirken öğrencilerimizin yaratıcılıklarının geliştiğini görmek bizleri mutlu ediyor.

Matematiksel Tombala: Tombala etkinliğimizi farklı konulara uyarlayabiliyoruz. Torbada bulunan matematik sorularından birini sırayla seçen öğrencilerimiz, soruyu çözüp sonucu sınıftaki arkadaşları ile paylaşıyor. Kağıdında en fazla sonuç yazılı olan öğrencimiz , oyunu kazanıyor.Heyecanla beklenen çinkolar ile hem soru çözüyoruz hem de zamanın nasıl geçtiğini anlamıyoruz.

Boyamatik: Değerleri aynı ancak yazılımları farklı olan matematiksel ifadeleri aynı renkle gösterme etkinliğimiz olan boyamatik ile öğrencilerimizin öğrenme süreçlerini renklendiriyoruz. Onları matematiğin renkli yüzüyle buluşturmaktan keyif duyuyoruz.

Resfebe : Resimli alfabe ile öğrencilerimizin matematiksel hayal güçlerini geliştiriyoruz. Yaptıkları resfebeleri sergileyerek okulumuzdaki her öğrencinin bakış açısını genişletmeyi, düşünme yeteneklerini arttırmayı, ilişkilendirme kabiliyetlerini  geliştirmeyi amaçlıyoruz.

Eşleşen Dörtgenler: Dörtgenler ve özelliklerinin bulunduğu kartlar ile eşleştirme oyunu oynuyoruz. Dörtgenler arasındaki benzer ve farklı özellikleri daha iyi görmelerini sağlıyoruz. Bilgilerimizi görsellikten yararlanarak sınıflandırıp geri çağırmayı hızlandırıyoruz.

Sudoku: Su Doku Japon tipi bir bulmacadır. Japonca "Sayılar tek olmalı" anlamına gelen "Suuji wa dokishin ni kagiru" kelimelerinin kısaltması olan Sudoku ile sınıflarımızın duvarlarını süslüyor, boş vakitlerinde öğrencilerimizin dikkat ve konsantrasyon güçlerini arttıracak etkinlikler düzenliyoruz.

Çöpşiş Prizmaları: Çöp şişler ve oyun hamurları ile prizmalar,piramitler  oluşturuyoruz. Alanını, hacmini ve temel elemanlarını öğrendiğimiz bu üç boyutlu cisimleri daha yakından tanıyoruz.

B) UĞUR KOLEJİ ÇAPINDA DÜZENLEDİĞİMİZ MATEMATİK ETKİNLİKLERİ:

Ünlü Küçük Matematikçiler Yarışması

Öğrencilerimizi birer bilim adamı, birer matematikçi olarak yetiştirmeyi hedeflediğimiz Uğur Koleji’nde her yıl sınıflar arası matematik yarışması düzenliyoruz. Yarışmamızda hem ünlü matematikçileri tanıtıyor hem de matematik ve zeka soruları ile onları yarıştırıyoruz. Bu etkinliğimizde öğrencilerimiz birer matematikçi edasıyla, işbirliği içerisinde ve takım ruhunu en etkili biçimde yaşayarak yarışıyorlar.

Dünya Pi Günü  Kutlamaları

Her yıl  Martın 14’ü  “Pi Günü” olarak kutlanmaktadır.  3 sayısı yılın Mart ayı, 14 sayısı ise  ayın 14.günü ile temsil edilir. Bu yüzden her yıl  14 Mart , "Pi Günü" olarak kutlanmaktadır. Matematik Bölümü olarak öğrencilerimizin matematiğe karşı olumlu tutum geliştirmelerine yardımcı olmak, matematikten korkmadan onun güzel yanlarını keşfetmelerine rehber olmak, matematiği hayatın her alanında olduğunu görmelerini sağlamak ve bir yandan da onları matematikle eğlendirerek keyifli vakit geçirmelerini sağlamak için onlara etkinliklerle dolu bir gün yaşatıyor, şenlik havasında kutlamalar yapıyoruz. Her yıl 14 Mart günü , programımızda matematik ve ünlü bilim adamları ile ilgili belgesel gösterimi, Matematik Hikayeleri, dramalar, piyango çekilişi ve bunun gibi çeşitli etkinliklerle izleyenlere keyifli anlar yaşatıyoruz. Uğur Koleji'nde gelenekselleşen , pi sayısının en fazla basamağını aklından söyleyebilen öğrenciyi  "Yılın Pi Kralı/Kraliçesi" seçiyoruz. Gösterimizde 14 Mart'ta doğan ünlü bilim adamı Albert Einstein'ın doğum gününü  kutlamayı da unutmuyoruz. Ve finalde herkesin en çok keyif aldığı Matematik temalı sözlerle hazırlanan şarkıların söylendiği matematik korosu ile ,  hep birlikte coşuyoruz, coşturuyoruz.

Matematik Koşusu

Hız problemlerini çözerken aklımıza koşu yarışmaları geldi. Ve biz de matematikle dolu bir maraton hazırlamaya karar verdik. Her yıl düzenlediğimiz bu koşuda istasyonlarda bulunan matematik sorularını en hızlı şekilde çözüp ipuçlarını yakalayarak son istasyona ilk varan öğrencimiz yarışmamızın birincisi olmayı hak kazanıyor. Yarışmamızı her yıl “19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı” haftasına denk getirerek okulumuzun tüm katlarında ve koridorlarında bir maraton havası yaşatıyoruz.

img_5396mat koşu 4

Tangram etkinliği

Tangram, taş, kemik, plastik veya tahtadan yapılmış olan geometrik biçimlerdeki yedi adet parçayı bir araya getirerek çeşitli formlar oluşturma esasına dayalı yaratıcı bir zeka oyunudur. Öğrencilerimizin , bu yedi parçanın tamamını kullanarak geometrik bir şekil, hareket halindeki bir insan figürü, hayvan figürü, alfabedeki bir harf oluşturabliyoruz. Bölüm olarak biz de bu zeka oyununu ders içi etkinliklerimize katarak hayvan figürleri ve alfabedeki bir harfi oluşturmalarını sağlıyoruz.Etkinliğimizde öğrencilerimizin psikomotor ve bilişsel becerilerinin gelişimini ve yaratıcı düşünmelerini sağlayarak keyifli ders geçirmelerini hedefliyoruz.

Aktif Pano Çalışmaları

Matematik bölümü olarak öğrencilerimizi her daim bilgilendiriyoruz. Öğrencilerimizin rahatlıkla ve kolaylıkla ulaşabilecekleri, gerek sınıf içinde gerekse okulumuzun tüm koridorlarında onlara matematik ile ilgili güncel ve ilginç bilgiler, karikatürler, hikayeler sunuyoruz. Ders aralarında öğrencilerimizin okuyarak bilgilendiklerini ,karikatür ve hikayelerle eğlendiklerini matematikle gülümsediklerini görmek bizi çok mutlu ediyor.

C)  DÜNYA ÇAPINDAKİ  MATEMATİK ETKİNLİKLERİNE VE YARIŞMALARINA  KATILIM:

 KANGURU (KANGAROO)MATEMATİK

Kanguru Matematik Sınavı, Fransa merkezli "Kangourou Sans Frontieres" Derneğine bağlı olarak 70'e yakın ülkede,  her yıl Mart ayının üçüncü haftası bütün dünyada milyonlarca (6 milyondan fazla) öğrenciye uygulanıyor. Kanguru Matematik Sınavı uygulandığı ülkelerde genellikle Üniversiteler, Matematik Dernekleri, akademisyenler ve Milli Eğitim Bakanlıkları tarafından organize ediliyor.

Kanguru ,her yaştan (7-18) öğrencinin 6 farklı kategoride katılabildiği, kategorilere göre 24- 30 arası sorudan oluşan ve  75- 90 dakika süren bir sınavdır.Sınavda sorular öğrencilerin ilgisini çekecek, günlük hayatla bağlantılı ve hatta eğlencelidir.  Böylelikle öğrencilerin kafasında yer etmiş olan “matematiğin zor ve sıkıcı” olduğu yönündeki fikirlerini değiştirmeyi, matematiği öğrenciler arasında daha popüler hale getirmeyi hedeflemektedir.

Uğur Koleji olarak , yarışma ve sınavlarla öğrencilerimizin matematiğe olan ilgisini arttırmak amacıyla  Kanguru sınavına katılmalarını sağlıyoruz.

Kısacası Uğur Koleji’nden mezun olan her öğrencimizin,  "MATEMATİK=HAYAT" felsefesini yaşam biçimi haline getirmiş olmasını hedefliyoruz.